Hranom protiv stresa

20.10.2017

Usled užurbanog načina života svi smo svakodnevno izloženi stresu, u većoj ili manjoj meri. Impulsivno preterivanje sa hranom nakon stresnog dana rezultat je emocionalne gladi, ali ćete se posle njega osećati još gore.

Da li ste znali vam određene namirnice mogu pomoći u borbi protiv stresa? Ukoliko pokušavate da se hranom izborite sa stresom, razmislite o drugim opcijama – tamna čokolada, orašasti plodovi ili banana će vam pomoći da smanjite stres i da se ponovo osećate sjajno u svojoj koži!

Banana

U stresnim situacijama, banana je odlična zamena za slatkiše! Da biste izbegli želju za slatkišima, uzimajte namirnice bogate uhljenim hidratima svaka dva sata! Kad smo pod stresom, naš metabolizam se ubrzava što dovodi do smanjena kalijuma. Ravnotežu možemo povratiti uz pomoć zalogaja bogatog kalijumom – banane!

Tamna čokolada

tamna-cokolada

Osećate se loše jer jedete čokoladu? Nema razloga! Kada se nakon stresnog događaja u vama probudi želja za slatkom hranom, tamna čokolada će vam pomoći da je suzbijete! Pored toga što je neodoljivog ukusa, čokolada smanjuje nivo hormona stresa koji izaziva anksioznost. Ključ je svakako u umerenosti. Istraživanja su pokazala da uzimanje 40 gr tamne čokolade dnevno pomaže u borbi sa stresom. Još jedna prednost ove namirnice je to što povećava hormone sreće! Preporuka stručnjaka je da uzimate sirovu ili tamnu čokoladu koja ima barem 70% kakaa.

Orašasti plodovi

Kada smo pod stresom, naše telo i mozak troše vitamine brže nego inače, zbog čega je važno nadoknaditi ih. Orašasti plodovi su sjajan izbor budući da su bogati vitaminom B, cinkom, magnezijumom i omega uljima. Stres obično dovodi do pada imuniteta, ali ako jedete bademe koji su bogati vitaminom E, B grupe i magnezijumom, ojačaćete svoj imunitet. Kada poželite da pojedete slatkiše uzmite šaku badema, lešnika ili oraha kako biste zadovoljili porebu za slatkim.

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.