Koje začine najčešće koristimo?

29.09.2017

Retko koje jelo možemo da zamislimo bez začina, jer mu upravo oni daju specifičnu aromu i čine ga posebnim. Pored toga, mogu veoma pozitivno da utiču na naše zdravlje, jer sadrže velike količine gvožđa, kalcijuma, magnezijuma i veliki broj vitamina. Veruje se da redovnom uputrebom određenih začina možemo u velikoj meri da poboljšamo zdravlje. Neki od najčešće korišćenih začina su:

Peršun

persun

Retko koja domaćica može da zamisli jelo bez lista peršuna, bilo da se radi o supi, jelima od mesa ili ribe, umacima i mnogim drugim. Ova začinska biljka je veoma zdrava, a najbolje je da se koristi sveža, kako bi zadržala što više hranljivih sastojaka. Pored lista, za određena jela poput supe i potaža možemo da iskoristimo i koren peršuna.

Bosiljak

bosiljak

Miris bosiljka nas prvo asocira na italijansku kuhinju, jer ga često možemo naći u picama, pastama i određenim prelivima, poput pesta. U kombinaciji sa nekim vrstama sira i paradajzom pruža nezaboravan ukus. Takođe, možete ga koristiti kao dodatak jelima od mesa i krompira.

Biber

pasta-cacio-e-pepe

Postoji veliki broj različitih vrsta bibera, ali dva nama najpoznatija i najčešće korišćena su crni i beli. Pored soli, ovaj pikantni začin se može naći u skoro svim jelima. Bilo da ga stavljate u jelo tokom pripreme ili naknadno, dobićete isti rezultat. A kako biste zadržali što više hranljivih sastojaka, najbolje je da ga sameljete pre same upotrebe.

Beli luk

beli-luk

Još jedan začin koji ima široku primenu u gotovo svim kuhinjama sveta. Može se koristiti u svim jelima, bilo da pripremate meso, ribu, povrće ili različite vrste umaka. U zavisnosti od količine, možete odrediti njegovu jačinu. Pored toga što daje poseban ukus jelima, beli luk je veoma zdrav, jer sadrži antioksidanse.

Kim

kim

Jedan od najstarijih začina ima veoma specifičan blago gorak ukus. Danas se najčešće koristi kao dodatak raznim vrstama peciva, sam ili u kombinaciji sa drugim začinima. A nešto ređe može se naći u svežim salatama i drugim jelima od povrća.

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.