TRENUTAK ISTINE: Koliko tečnosti nam je neophodno leti?

18.07.2017

Dnevni unos vode u organizam je možda jedna od najvećih zdravstveno-nutritivnih začkoljica o kojoj su mišljenja podeljena. Stvar se još više zakomplikuje svakim dolaskom leta i činjenicom da zbog visokih temperatura i češćih fizičkih aktivnosti na otvorenom gubimo dosta tečnosti.

Pošto ne želite da dođe do delimične ili potpune dehidratacije, izdvojili smo sve što treba da znate i uradite da to sprečite.

Po vašoj meri

voda

Iako ćete raspitujući se o ovoj temi često čuti da je idealno piti 8 čaša vode dnevno, mi vam ipak preporučujemo da pratite svoj stil života i signale koje vam direktno šalje vaš organizam. Ako ste leti aktivniji i imate tendenciju da se više znojite, onda ćete verovatno i gubiti više vode pa je, shodno tome, potrebno da prilagodite njen unos.

Isto tako, ako se inače držite pomenutog „pravila“ od 8 čaša dnevno i to vam sasvim odgovara, onda neće biti na odmet ako u letnjem periodu pijete malo više vode, odnosno 10 do 12 čaša. Više od toga se ne preporučuje, jer kako voda pomaže bubrezima, isto tako i njena prekomerna količina može imati negativan uticaj na njih.

Voda je nezamenljiva!

voda-sa-limunom

Letnji kokteli najviše prijaju u najtoplijim danima, ali budite oprezni ako mislite da ovi osvežavajući napici mogu zameniti vodu. Naime, iako će vas na momente rashladiti i utoliti vam žeđ, alkohol i šećer će vas sasvim sigurno dehidrirati i u nekom trenutku ćete osetiti da ste žedni više nego ikada.

Zato, zapamtite da je voda nezamenljiva i da, iako se nekad čini dosadnom i bezukusnom, ona je uvek na vašoj strani ako je pravilno konzumirate.

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.