DA LI JE ZA VAS DIJETA BEZ UGLJENIH HIDRATA?

02.04.2019

 

Svakoga dana susrećemo se sa velikim brojem raznovrsnih dijeta i načina ishrane. Danas, zajedno sa nama, možete razmotriti da li je za vas dijeta bez ugljenih hidrata.

Moderno vreme donelo je sa sobom različite vrste dijeta i načina ishrane. Uz neke od njih, rezultati su vidljivi, dok uz neke možda niste imali previše uspeha... Ukoliko još uvek stremite ka svom cilju, smanjenju telesne mase, proverite da li bi vam možda odgovarala dijeta bez ugljenih hdirata.

Ugljeni hidrati dele se na proste i složene.  Prosti ugljeni hidrati jesu zapravo šećeri, i nalaze se u visoko prerađenim žitaricama kao što su belo brašno, beli  i žuti šećer. Složene šećere koje koristimo u ishrani su skrob i vlakna. Skrob je najpoželjniji izvor ugljenih hidrata u ishrani jer obezbeđuje stalan priliv energije. On se nalazi u integralnim proizvodima i korenastom i krtolastom povrću.

 

Dijeta bez ugljenih hidrata: šta prvo izbaciti?

 

Prvi korak je izbaciti verovatno ono što je najteže, a to je belo brašno i prosti šećeri, što zapravo znači beli hleb i slatkiši.

Hleb možete zameniti sa mafinima, tortiljama ili hlebovima koje ćete sami napraviti od heljdinog, speltinog ili bilo kog integralnog brašna. Takođe, za ručak možete se poslužiti i integralnim pirinčem ili integralnom testeninom. Igrajte se sa začinima i verujte nam, ukus će biti vrlo sličan.

Ukoliko baš uživate u slatkišima i ovaj korak je za vas preveliki, počnite sa manjim. Napravite zdrave slatkiše od suvog voća, meda, kakaoa i kokosovog ulja. Ako vam je ponestalo ideja, možete pogledati naše predloge, kao što je čokoladni puding od samo 4 sastojka.

 

Dijeta bez ugljenih hidrata: proteini su broj 1

 

Meso, riba i jaja su najkvalitetnije namirnice koje treba da uvrstite u ovu dijetu bez ugljenih hidrata. Meso ne treba pržiti sa puno ulja, a ni pohovati. Takođe, treba izabrati meso sa najmanje masti kao što su pileće, ćureće belo meso, teletina, junetina. Morska riba je veoma dobar izvor nezasičenih masnih kiselina koje su važne za očuvanje zdravlja krvnih sudova. Jaja se trebaju jesti umereno jer sadrže veliku količinu holesterola i svakako ih ne treba pržiti na ulju. Mesne prerađevine treba izbegavati jer sadrže dosta soli i konzervanasa.

 

 

Dijeta bez ugljenih hidrata: užina

 

Za užinu možete jesti bademe, orahe ili lešnike. Ove namirnice su bogate energijom, ali ih ipak treba jesti u određenoj količini – onoliko koliko stane u manju šaku.

Sa druge strane, preporučujemo unos voća u prvom delu dana. Najbolji izbor bio bi jabuka ili pomorandža.

I u ovoj dijeti, kao i u svakoj preporučuje se veliki unos vode i limunade.

 

 

 

 

 

 

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.