KAKO NAPRAVITI HRSKAVE VEGE KROMPIRIĆE

27.06.2018

Dolazi nam leto, godišnje doba bogato raznovrsnim vrstama voća i povrća. Veliki izbor svežih namirnica inspiriše nas na isprobavanje novih ukusa. Jedno od jela koje većinu nas podseća na lagani letnji ručak, jesu prženi mladi krompirići. Kao deci, ovu poslasticu su nam najčešće pripremale mame i bake, a hrskavi, zlatasti krompiri zauvek su ostali vesnici leta i toplih dana. Jednostavno se pripremaju, a dobra strana je što se mogu jesti samostalno ili kao prilog mesu ili nekom posebno pripremljenom jelu.
Pored prijatnog ukusa, zbog svojih zdravih karakteristika, krompir je često prisutan u svakodnevnoj ishrani, a u domaćoj poljoprivredi je zastupljen preko 200 godina. Veoma je bogat vitaminom B6 i kalijumom. Blagotvorno utiče na krvni prtisak, a koristi se i kao oblog protiv glavobolje i tretiranje opekotina.  
 
Velika prednost krompira je što se može konzumirati kao zaseban obrok, što je posebno značajno ukoliko ste vegetarijanac ili vegan. Odlično se slaže uz veliki broj sosova i preliva, a različiti začini daju mu poseban šmek zbog čega će vam lako postati omiljeni obrok koji možete svakodnevno konzumirati. Začini uz koje se krompir odlično slaže su mirođija, bosiljak, ruzmarin, aleva paprika, origano, peršun, luk.



Danas ćemo vam predstaviti lagan vege obrok od krompira u sosu od mirođije, idealan za tople letnje dane:

Očistiti što sitnije mlade krompiriće koji se mogu pržiti celi (veličine oraha npr.) Kad ih operete stavite na papirni ubrus da se ocede i lagano obrišite kako ulje ne bi prskalo kad ih stavite da se prže. U dubljoj šerpi dobro zagrejte ulje da bude vruće, stavite krompiriće tako da svi budu u ulju i na srednje jakoj vatri pržite dok ne dobiju lepu rumenu boju i dok ne postanu krckavi. Pržene krompiriće stavite da se ocede od viška masnoće na papirni ubrus, posolite, pobiberite i pospite sitno seckanim peršunovim listom.


 

Sos od mirođije:
- 1/2 dcl ulja
- 30 g brašna
- 2 čaše mleka
- soli po ukusu
- vezica sveže mirođije
- pola čaše kisele pavlake sa 30% masnoće


Zagrejati ulje i dodati brašno da se lagano proprži, ali ga ostaviti bele boje. Polako sipati mlako mleko uz neprestano mešanje žicom da se ne naprave grudvice. Dodati sitno seckanu mirođiju, posoliti i kuvati na laganoj vatri uz neprekidno mešanje dok se ne zgusne. Kad je sos gotov skloniti ga sa šporeta i dodati dve supene kašike pavlake sa 30% masnoće i izmešati dok sos ne dobije lepu svilenkatu strukturu. Sos služiti uz pržene mlade krompiriće.

 

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.