NA OVIM NAMIRNICAMA TELO ĆE VAM BITI ZAHVALNO

18.09.2018

U poznijim godinama, naše telo se usporava, a samim tim i naš metabolizam. Brže se gojimo, a sporije varimo hranu. Zato je važno da mu pružimo kvalitetnu ishranu koja je bogata različitim vitaminima i mineralima.

Svaki organizam neke namirnice podnosi više ili manje, ali isto tako postoje namirnice koje se univerzalno smatraju dobrim. To su namirnice koje utiču na lakše i brže varenje, ali ujedno u sebi nose sastojke koje mogu samo doprineti našem zdravlju.

Napitci zdravlja

Zeleni čaj iz prva asocira na mršavljenje, jer utiče na metabolizam, ali zapravo o njegovim ostalim pogodnostima govori se već vekovima. Ovaj čaj služi i za oslobađanje od stresa jer je bogat antioksidantima koji nose naziv katehin i kofein.

Iste karakteristike poseduje i kafa. Ona crna i jaka.

Moderno je isto dobro

Moderna, nova jela takođe sa sobom nose pogodnosti kao što su minerali. Tako, morske alge u sebi sadrže i esencijalni mineral – jod. Jod doprinosi pravilnom funkcionisanju štitne žlezde, što ga čini važnim sastojkom u svakodnevnoj ishrani.

...ali tradicionalno ipak ima primat

Ipak, ona prava jela iz kuhinje naših majki i baki,  predstavljaju sastavni deo, i to vekovima u nazad, kada govorimo o važnosti pravilne ishrane.  Tu ćemo spomenuti mahunarke. Mahunarke obuhvataju razne vrste povrća kao što je pasulj, grašak, boranija, sočivo. Možete birati između ovih namirnica jer je svaka od njih puna proteina i vlakana. Ujedno, sadrže belančevine koje utiču na broj kalorija i pravilan rad creva.

Jabukovo sirće

Jabukovo sirće utiče na povećanje energije, čime podstiče imunitet, ali je ujedno predstavlja i moćan alat za jačanje metabolizma. Interesantno je da sadrži samo tri kalorije po kašiki. Iako sa samo malo kalorija, ovo sirće sadrži vitamine i minerale kao što su kalijum, magnezijum, vlakna, antioksidante i aminokiseline.

Jabukovo sirće može se stavljati u salatu, ili kako biste dodatno uticali na metabolizam, možete ga piti sa toplom vodom i limunom i to na prazan stomak. Ipak, važno je ne preterati u količini.

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.