ŠTA BOJA HRANE OTKRIVA

13.04.2018

Odavno je poznato da je dobro hraniti se raznovrsno i imati što više boja na tanjiru. Međutim, da li ste znali da svaka boja ima različite uticaje po naše zdravlje? Izbalansirana ishrana prija našem organizmu, ali i dobro utiče na naše raspoloženje. Stručnjaci su namirnice podelili prema spektru duginih boja, na žutu, narandžastu, crvenu, zelenu, plavu, ljubičastu i belu. Pigmenti iz hrane imaju različite benefite po zdravlje i na drugačiji način utiču na naš organizam.

NARANDŽA PRE ISPITA,  SPANAĆ ZA SMIRENJE

Crvene namirnice nam daju najviše energije. U njih spadaju paradajz, lubenica, cvekla, paprika, trešnje, višnje, jagode i jabuke. Crvene namirnice su bogate moćnim antioksidansima, snižavaju holesterol, deluju protivupalno i imaju pozitivan uticaj na krvne sudove.

Poznato je da beta-karoten koji se nalazi u šargarepi štiti kožu od štetnog UV zračenja. Međutim, i druge namirnice u narandžastoj i žutoj boji obiluju karotenom, poput narandže, ananasa, bundeve, breskve, žute paprike, kruške i jabuke.  Pored toga što štiti kožu od prevremenog starenja, narandžasto voće i povće jača imuni sistem, poboljšava koncentraciju i raspoloženje.

Zelena boja je boja balansa i smirenosti. Zeleno voće i povrće, poput brokolija, zelene salate, kelja, jabuke i kruške sadrži folnu kiselinu koja podstiče rast i regeneraciju ćelija. Takođe, zelena hrana pozitivno utiče na imunitet, smanjuje upale i poboljšava rad organa za varenje.

ŠLJIVA ZA DOBAR SAN, CVEKLA ZA KREATIVNOST

Hrana plave boje će vam pružiti miran san! Pre spavanja je dobro da pojedete šljivu, borovnicu, crne masline ili crne trešnje. Ova hrana će vas umiriti, a kalijum kojim obiluju će olakšati cirkulaciju i pospešiti izbacivanje otrova iz organizma.

Namirnice ljubičaste boje podstiču kreativnost! U tu grupu namirnica spadaju patlidžan, artičoke, crveni kupus, cvekla i majčina dušica. Brojna istraživanja su pokazala da što je hrana tamnija, to više antioksidansa sadrži, zahvaljujući čemu doprinose mladolikom izgledu i vitalnosti organizma!

Namirnice bele boje su udružene u borbi protiv holesterola. Nutricionisti preporučuju karfiol, jabuku, luk, zova, bagrem svim osobama koje imaju povišen pritisak i holesterol.

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.