ŠTA JESTI POSLE TRČANJA?

23.07.2018

Pravo je vreme za stazu i nove osvojene kilometre i destinacije. Ovo je najbolji način da održite svoju liniju, po želji izgubite na težini, izbacite svu negativnu energiju i napunite se pozitivnom.

Kažu da oni koji se bave trčanjem su vrlo stabilni, organizovani i smireni i da im ovaj sport predstavlja način života, a ne samo hobi. Ali, ukoliko ste početnik, savetujemo vam da krenete sa laganim hodanjem, a vremenom da povećavate kilometražu ili brzinu hodanja.

Da li ste znali da tokom vrlo intenzivnog treninga osoba koja ima između 60 – 75 kg izgubi:

 - 2 litra vode

 - 5 g soli

 - 200 g glikogena iz mišića

 - 50 g glikogena iz jetre

 - 50 g triglicerida iz ćelija masnog tkiva?

Da biste svoje telo vratili u normalan stadijum posle napora, važno je da poštujete sledeće stavke:

NADOKNADITE TEČNOST

Prva i najvažnija stavka jeste da morate nadoknaditi elektrolite i tečnost koju ste potrošili tokom treninga. Ona se može nadoknaditi unosom vode, sportskim napicima, supama ili ceđenim sokovima. Vrlo je važno da sporo pijete tečnost koju ste odabrali kako bi telo moglo lako da ga prihvati nakon intenzivnog treninga.

UŽINA POSLE

Prvi obrok nakon trčanja treba uzeti u vremenskom periodu od 15-60 minuta.

Ako govorimo o užini, to mogu biti:

 - Čokoladno mleko

 - Energetski bar

 - Proteinski šejk

 - Svež voćni sok

OBROK POSLE

Prvi naredni obrok može biti:

 - Omlet sa nekoliko belanaca, povrćem i hlebom

 - Kifla sa puterom od kikirikija

 - Sendvič sa manjom količinom mesa – ćuretina ili piletina

 

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.