TOPLE SALATE ZA TOPLE DANE

23.03.2018

Sa toplijim vremenom apetit nam se smanjuje, pa nemamo više želju za jakim i teškim jelima u kojima smo uživali tokom zime. Salate se uglavnom jedu kao prilozi obrocima, ali ukoliko ih obogatite proteinima, mogu biti i obrok za sebe.  U tom slučaju, važno je da se salata sastoji od svih potrebnih namirnica i nutrijenata koji su potrebni za jedan obrok. Pažljivim odabirom namirnica možete obezbediti  dovoljno energije potrebne za dan. U salate možete uključiti meso, sir, jaja, ali i testenine. Salate se brzo pripremaju, praktične su za nošenje i bogate vitaminima i mineralima. Pored standardnih salata, idealan obrok tokom proleća su lagane, tople salate! Pripremanje salate kod kuće će vam uštedeti vreme koje bi vam potrebno za kuvanje ručka, a možete dobiti jednako zdrav i ukusan obrok.

HLADNE NAMIRNICE

topla-salata

Za pripremu standardnih toplih salata neće vam biti potrebno više od pola sata. Počnite sa pripremom hladnih sastojaka. To mogu biti zelena salata, rukola, paprika, krastavac, paradajz, krastavac i luk. Pored njih, kao hladni sastojci mogu poslužiti i namirnice koje ste prethodno termički obradili, a zatim ohladili, poput kuvanog krompira, pirinča, boranije i drugog povrća po želji. Nakon što pomešate hladne sastojke i formirate podlugu, možete početi sa pripremom sosa za salatu.

Za sos vam može poslužiti sirće, ulje i začini po želji. Umesto sirćeta, možete koristiti zdraviju varijantu – sveže ceđeni limun. Pored soli i bibera, u salatu možete začiniti belim lukom, peršunom, bosiljkom, origanom i čili papričicama. Kako biste uštedeli vreme, sve sastojke ubacite u secka i usitnite ih.

TOPLE NAMIRNICE

salata-pileca

Nakon što ste pipremili hladne sastojke, na red dolaze tople namirnice. Piletinu, ribu ili plodove mora kratko propržite na tiganju ili ispecite u rerni. Ukoliko ste ljubitelj egzotičnih ukusa, u namirnice možete uključiti i malo rendanog đumbira koji će salati dati pikantnu notu. Pored mesa, tople delove salate može činiti i povrće. Izvrstan izbor su tikvice, patlidžan i pečurke, bogate proteinima.

Kada pripremite tople sastojke, dodajte ih hladnim koji ste ranije pripremili i prelijte sosom po želji.

 

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.