ZAŠTO JE ZAISTA VAŽNO JESTI MESO?

23.10.2018

 

Stalno govorimo o tome koliko je meso važno u svakodnevnoj ishrani. Prihvatili smo ovu informaciju i u svaki obrok uvrstili neku vrstu mesa koju najviše volimo.

Ali pitamo se, da li su ova govorkanja zaista važna? Zašto je zapravo važno jesti mesto?

Meso je namirnica koja je najbogatija belančevinama (proteinima). Razlikujemo crveno i belo meso. U crveno meso spadaju jagnjetina, govedina, svinjetina, dok se u belo svrstava piletina, teletina, ćuretina.. Svakako, bilo da se radi o crvenom ili belom mesu, pored proteina, u mesu se nalazi i dosta vode.

U redu, ali zašto su nam potrebni proteini?

 Proteini su sastavni deo svake ćelije, neophodni za izgradnju i obnovu mišića koji omogućavaju rast i razvoj kože, kose i noktiju. Oni predstavljaju izvor energije, kada u organizmu nema dovoljno ugljenih hidrata ili masti. Dnevne potrebe za proteinima su od 0.8 do 1 grama po kilogramu telesne težine. Tako, osoba koja ima 60 kilograma treba da unese najmanje 50 grama kvalitetnih proteina.

 

Ako ste se ikada pitali zašto sportisti unose toliko mesa u organizam, evo i odgovora...

Ljubitelji sporta imaju isti cilj, a to je da povećaju mišićnu masu i smanje višak masnih naslaga. Ovo je najbolji, ali i najefikasniji put do oblikovanih i vretenastih mišića. Osim toga, pravilna i uravnotežena ishrana od suštinske je važnosti ne samo za zdravstveno stanje sportista, već i za rezultate koje postiže u sportu kojim se bavi. Kako meso obiluje vitaminima, gvožđem i cinkom, ono poboljšava celokupno stanje organizma gradeći tkivo i stvarajući antitela koja nas štite od infekcija i pojačavaju imuni sistem. Gvožđe pomaže telu u stvaranju hemoglobina koji prenosi kiseonik u različite delove naših tela, dok je cink u ulozi gde pomaže u izgradnji tkiva i mišićne mase, a onda i jačanje imunog sistema.

U mesu možemo naći i vitamine A, B, D koji pomažu oko boljeg vida, čvršćih zuba, poboljšavanju mentalnog zdravlja i kao podrška centralnom nervnom sistemu.

Ukoliko smo vas uverili da je meso važan deo našeg svakodnevnog menija, predlog za posle treninga ili na pauzi, za jedan zdrav obrok jeste piletina sa žara i povrće. Piletina će vas zasititi, a neće uzrokovati nadutost. Dodatni plus je ako povrće prelijete maslinovim uljem, jer na taj način, takođe organizmu obezbeđujete niz hranljivih materija.

 

 

 

 

 

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.