ZDRAVA ISHRANA ZA POČETNIKE

11.03.2019

 

Ako je ponedeljak dan kada će se na prvom mestu vaše liste prioriteta naći zdrava ishrana, ovo je članak za vas!

Zdrava ishrana ne mora nužno biti skupa i komplikovana, važno je samo da znate koje kombinacije namirnica se preporučuju.

Daćemo vam ideje kako da započnete i jednostavno se prilagodite takvom načinu života. Zdrava ishrana je dobra po vaše zdravlje, ali i po vašu telesnu masu.

 

ZDRAVA ISHRANA: ZABORAVITE NA ŠEĆER

 

Možda je ovo najteži proces, jer šećer umnogome utiče na naš organizam i čini da se osetimo poletnima, ali to nas drži kratak period. Onda organizam traži još, i tako ulazimo u začarani krug.

Šećer se nalazi i u toj esspresso kafi i u toj kupovnoj limunadi ili šejku. Umesto toga, napravite sami, od svežeg povrća, sok koji će vam dati energiju.

 

ZDRAVA ISHRANA: IZBEGNITE BELO BRAŠNO

 

Belo brašno zapravo nema prehrabrene koristi, a po buđenju vas mami. Osim pita, kiflica i ostalih peciva koje želita za doručak, pica, pasta i ostala testenina koju jedete za ručak, takođe nije dobar izbor.

Umesto belog brašna možete koristiti integralno, ili još bolje speltino ili heljdino... Od toga možete napraviti hleb, razne vrste pita i proja sa niskomasnim sirom, i pogodite, može biti isto ukusno!

 

ZDRAVA ISHRANA: ZDRAVIJE GRICKALICE

 

I to malo grickalica što ste planirali da danas pojedete, zapravo će uticati na vašu kilažu. Zato, odaberite zdravije grickalice kao što su bademi, orasi, možda suvo voće ukoliko baš imate potrebu za slatkim.

 

 Za početak, pokušajte da napravite dnevni meni koji će se sastojati od proteina, dobrih ugljenih hidrata i masti, i to u tri obroka. Kasnije, možete uvesti  i užinu, i na taj način napraviti balans u svojoj ishrani.

 

 

ZDRAVA ISHRANA: PLANIRANJE OBROKA

 

Napravite plan. Šta ćete jesti za doručak, ručak, užinu i večeru. Razmislite kada ste kod kuće, ili koliko obroka treba da ponesete. U plastične posude možete spakovati mnoge obroke, a da se ne razliju.

Ukoliko se bavite fizičkom aktivnošću, vodite računa da pre treninga unesete dobre ugljene hidrate kako biste imali snage za kvalitetan sat treninga, a sa druge strane, nakon toga, važno je da unesete dovoljnu količinu proteina kako biste te mišiće i nahranili.

Isto tako, probajte da umesto kafe, pijete čaj ili limunadu.

 

 

 

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.